17. 7. 2005

OBČERSTVOVACÍ KÚTIK

OBČERSTVOVACÍ KÚTIK Vyjadrili ste sa, ze dnes povazujete spravodajstvo za jeden z najslabsich clankov STV. Reforma sa vsak tykala aj zasadnych zmien v spravodajstve - vymenili ste napriklad cele vedenie. Preco je teda slabe?Reformu v spravodajstve som nerobil. Sledoval som ho a postupne som sa snazil obsadzovat ho ludmi, o ktorych si myslim, ze by boli prinosom. Zaciatok vaznejsej reformy som pripravoval az na tento rok. V tychto dnoch a tyzdnoch sa postupne zacne menit, bude zaujimavejsie, mozno pridu novi ludia. Zacali sme intenzivne pracovat s vizazou redaktorov a ich oblecenim. Chcel by som, aby spravodajstvo od septembra nabralo inu dynamiku. Neodpovedali ste na otazku, preco ho dnes povazujete za najslabsi clanok...Pretoze si myslim, ze je stale velmi opatrne, z vizualneho hladiska fadne a skoro az spiatocnicke. Prinasa velmi malo vlastnych politickych tem, ktore by rozvirili hladinu. Skor teda udrziava isty stav, snazi sa o objektivitu a potvrdzuje, ze prichod mna a mojich ludi neznamenal manipulaciu s televiziou na zaklade stranickych pokynov. Ako je teda na tom spravodajstvo?Priznavam, ze v tejto chvili je spravodajstvo asi take, ake bolo za Milana Materaka. Od zaciatku som nemal ambiciu menit ho rychlo a radikalne, hoci som si uvedomoval, ze je to nieco, co si vsetci vsimnu. Donedavna vsetci tvrdili, ze na STV sa nedalo pozerat nic okrem spravodajstva, lebo bolo objektivne. Dnes hovoria, ze cela STV sa uz da pozerat, len to spravodajstvo je strasne. A tu sa ukazalo, ze sme najskor zmenili vsetko naokolo, a teraz prisiel rad na spravodajstvo. Som presvedceny, ze keby som to urobil opacne, okamzite budem konfrontovany politikmi, ze ho chcem ovplyvnit. Slovensko hlada superstar je sou, o ktoru STV sutazila s komercnymi televiziami. Vo vacsine krajin je to program komercnych televizii. Preco ju kupila STV?Su aj krajiny, kde ju vysiela verejnopravna televizia, napriklad vo Svajciarsku, v Rakusku, podobny typ programu vysiela aj ruska verejnopravna televizia. Nebola tam ziadna sutaz, my sme prisli, rokovali sme a dohodli sme sa. Je pravda, ze prava na tento program stoja 26 milionov korun?Nezmysel. Kolko stoji ten program?To nie je mozne povedat. Bola to podmienka pri podpise zmluvy so spolocnostou Freemantle. Ako vsak odpoviete koncesionarovi, z ktoreho poplatkov STV najviac zije, ked sa opyta, kolko ten program stal?Tak to poviem inak. Licencia na tento program nestala ani zdaleka tolko, kolko stali povedzme prava na majstrovstva Europy vo futbale. Tie stoja 21 milionov. Zdoraznujem, ze ani zdaleka. Freemantle dokonca cenu znizil prave preto, ze si uvedomil, ze sme verejnopravna televizia. IFORMAT.SK 26. 4. 2004