8. 6. 2005

Zvolebnieva sa

Zvolebnieva sa Zvolebnieva sa. TV JOJ má zatiaľ nejasné vlastnícke smerovanie. TV Markíza sa obáva o predĺženie licencie a vysielanie a TA 3 nezasahuje rozhodujúci počet voličov. Pri súčasnom stave spravodajstva TV Markíza a sporu Pavla Ruska a strany ANO s KDH, si treba položiť základnú otázku. Je Slovenská televízia, ktorá by mala zo zákona poskytovať z diania v Slovenskej republike i v zahraničí nestranné, overené, neskreslené, aktuálne, zrozumiteľné a vo svojom celku vyvážené a pluralitné informácie pre slobodné utváranie názorov, tou správnou zárukou neutrality a či je na to ľudsky a charakterovo pripravená. Odpoveď je - neviem, či to dokáže zaručiť. 100 dní na zmenu je pre Eduarda Žitňanského , v súčasnej situácii, žalostne málo. Ján Greššo , člen rady STV je kandidátom SDKÚ na predsedu Nitrianskeho samosprávneho kraja a člen manažmentu STV Branislav Zahradník je takisto potencionálnym kandidátom SDKÚ na post predsedu Bratislavského samosprávneho kraja . Občiansko demokratická mládež, ako pionierska politická odnož Demokratickej strany a Kresťansko-demokratického hnutia vyrába manipulatívnu petíciu Verejnosť za súčasnú STV . Ak je to normálne, prosím, vyveďte ma z omylu. Priame konzultácie predsedu NR SR Pavla Hrušovského a generálneho riaditeľa STV Richarda Rybníčka o programe STV, pričasté R- ká* vo vysielaní spravodajstva STV nie sú zárukou toho, že v STV pred voľbami nedôjde k nežiadúcim javom. Takisto svojrázna predstava Richarda Rybníčka o slobode vyjadrovania sa je nebezpečným signálom. Označovanie nepriateľov v relácii Odpovede z obrazovky môže začať dostávať chcene- nechcený politický podtón. Obracanie sa Richarda Rybníčka na " obyčajných ľudí" začína byť predzvesťou populistickej politicko- osobnostnej a manipulatívnej smršte, ktorá sa môže preniesť, vďaka politickej a ľudskej nevyzretosti manažmentu, aj do spravodajstva STV. Žiaľ, kontinuálnym. Ak to vyhovuje koaličným partnerom- je to ich vec. Divák by to tolerovať nemal. Cena za Superstar môže byť pe diváka a potencionálnerho voliča privysoká. Ozaj- viete , čo bolo druhotným dôvodom pritiahnúť pred obrazovky STV prvovoličov ? Viete, akými sekundárnymi dátami pre politický marketing disponujú televízie z peoplemetrového prieskumu ? Škoda. * Na príkaz riaditeľa- povinná jazda Na ilustráciu : Hrušovský: Ale prosím ťa, každý deň sa na nás... spŕška nadávok, neprávd, poloprávd, na KDH. Pusti si každý večer televíziu Markíza! Rusko: Však tam choďte, však ich blokujete už rok a pol. Hrušovský: Máme na to vážny dôvod. Rusko: My do televízie, ktorá je pod KDH, chodíme, komunikujeme. Hrušovský: Pani redaktorka, odmietam. Toto mi nedá, aby tu niekto nálepkoval STV, že je to televízia KDH. Rusko: Je pod vplyvom KDH. Hrušovský: Pod akým vplyvom? Ešte raz, toto si vyprosím, pod akým vplyvom? Akého pána Rybníčka, čo má Rybníček s KDH! Ty máš s televíziou Markíza, nie my s Rybníčkom! Moderátorka sa snaží diskutérov prerušiť. Rusko: Rozčuľuje sa pán predseda. Hrušovský: Ja sa vôbec nerozčuľujem. Z relácie V politike , TA 3, 5. júna