13. 2. 2005

EŠTE OTO 2004

EŠTE OTO 2004 "Čo to ten Lasica hovoril, uráža nás?! " Foto : Tučko Photo Agency Sanchez Illich Ramirez CARLOS sa osobne zúčastnil odovzdávania cien OTO, takže len niekoľko postrehov : - Sebaprezentácia Richarda Rybníčka nemá hranice, naznačuje tým, že to nie je len Vaša televízia, ale jeho. Tento týždeň sa stihol sebaprezentovať 6 krát a to je veľa aj na Pavla Ruska - Ocenenením programu Slovensko hľadá SuperStar Richard Rybníček získal mylný dojem, že verejnoprávnosť sa uberá správnym smerom - Chovanie managmentu a špeciálne Marcela Paru k zamestnacom i bývalým zamestnancom STV nemá obodobu, ale čo čakať od ľudí s kultúrno- sociálnym šokom, však ? - Kde sú tie "promované" hviezdy Nového začiatku, Vadkerti, Brychtová, Čižínská, Farkašovská ai. ? Belányiová bola viac z TA 3 , ako STV a na osobu Jozefa Nodžáka mám už 15 rokov vyhranený názor : Nodžák Jozef,Agent,Romeo,24180,Centrála SK + Bratislava, Důvěrník,Romeo, 37486,Centrála SK + Bratislava ,Tajný spolupracovník,Romeo,2418008,Centrála SK + Bratislava - Scéna SuperStar na OTO-vi pôsobila veľmi podivuhodne - Veľkoplošné LED obrazovky od spoločnosti Casper nemajú požadovanú kvalitu alebo ich technici STV nevedia doladiť. V podstate je to jedno lebo výsledok je nekvalita .
- Inak som sa bavil,Matrix už je out, ale Jeffo to zvládol a najviac
mi na recepcii chutilo sladké. Posúdenie relácie OTO som prenechal drahému Anonynymovi . Nestihol som si pozrieť odovzdávanie cien OTO, lebo som dal prednosť rozkošnej americkej komédii Veľká tučná grécka svadba. Niekde (tuším u Bičana) som ešte stihol zachytiť telefonický hlas nejakého herca-podnikateľa, ktorý asi potrebuje džob v STV, že to bola najlepšia šou,. akú sme na Slovensku mali. No nech, ušla mi. Ale keď som potom neskoro večer videl výsledky, nestačil som sa diviť – ak to navrhuje honosne znejúca Akadémia, no zbohom s takými „akademikmi“. Ak im krivdím a neboli to oni, vopred sa ospravedlňujem. Ale niekto to celé spatlať musel a takisto sa niekto pod to musel podpísať. Mám tri otázky (mám ich viac, ale nemám čas): 1) Na celom svete asi nenájdete výročnú televíznu súťaž, kde tuším z 11 kategórií je 5, teda polovica moderátorských. Ďalšie dve majú spevák a speváčka. A čo ostatní tvorcovia? Režiséri, kameramani, strihači, skladatelia hudby atď. hádam nie sú osobnosti? Alebo ani jedna televízia nemala koho navrhnúť? A keď už sme pri tých moderátoroch: zo všetkých má relatívne najbližšie k „osobnosti“ Krajcer, ostatní dúfam odpustia, ale potrebujú ešte nejakých 5-10 rokov dozrievať alebo to zbaliť. Táto presila cien za moderátorské osobnosti presne odráža naše primitívne uvažovanie o tom, čo televízia naozaj je. Ako keby to boli tie hlavy z tituliek bulváru. Ak už sme už totiž vymysleli kategóriu ceny za najlepšiu reláciu, potom zákonite tam mali byť aj cena za najlepšiu réžiu, kameru atď. Pretože cena za najlepšieho herca/herečku tam je. 2) K tej cene za najlepšieho herca: navrhujem, aby sa nabudúce pri mene herca vyhlasovala aj rola (roly), ktorú herec v tom roku špičkovo stvárnil. Zdenu Studénkovú mám ako herečku veľmi rád, ale fakt si nespomínam, že by vlani zažiarila v nejakom novom slovenskom TV filme. Mimochodom, ona sama to vtipne komentovala, aspoň ukázala, že má kus charakteru. Takže celá herecká cena je očividná bezcharakternosť, ktorá má zakryť, že tí, čo majú dávať hercom šance, na nich zvysoka kašlú. Hlavne že sedia s vypučenou hruďou pekne všetkým na očiach aj s kúskom skla, ktoré si dali za peniaze koncesionárov vyrobiť. No nie je to na smiech? Prečítajte si hocaké výsledky hocakej výročnej televíznej súťaže kdekoľvek na svete – a poviete si, akí sme malí, akí sme smiešni. 3) Tretia vec mi nejde do hlavy: ako môže dostať výročnú cenu program, ktorý sa v minulom roku iba začal? Áno, mám na mysli Superstar. Ten bude mať ešte viackrát veľa divákov a asi budú padať rekordy, ale budú. Pokiaľ viem, jeho hlavná časť sa ešte iba rozbieha. To je takisto svetový unikát malého slovenského zakomplexovaného človiečika. A keď už je reč o Superstar, je tento program, ktorý sme museli vyrobiť na chlp presne podľa receptu zo známej, ale cudzej kuchyne, naozaj takým prínosom do slovenskej televíznej tvorby...??? Ak by niekto tvrdil, že najlepším britským jedlom je mussaka, asi by ho považovali za blázna. Neviem, neviem, na tom pamätnom výroku Rudolfa Chmela, že slovenská kultúra je na dne, je asi veľa pravdy.