DALITO!

13. 11. 2004

Vizitka Slovenskej televízie

Vizitka Slovenskej televízie Nič sa nezmenilo... Diskusie, ktoré sú na verejnoprávnom portále www.stv.sk, platené z koncesionárskych poplatkov, nie sú vôbec moderované, nikto nefiltruje nič a výsledok je šokujúci .Ospravedlňujem sa za výrazy, ale TOTO je výsledok práce Slovenskej televízie. Pozor - nie tých, ktorí prispievajú, pretože filter je normálnou praxou na nete. A čítajú to aj deti. Je to však normálna prax Slovenskej televízie. Veď aj pri konaní pred Radou pre vysielanie a retransmisiu, na margo používania vulgárnych výrazov v reláciách STV vysielaných doobeda, zástupca STV tvrdil, že tak sa dnes bežne rozpráva a nie je to nič zvláštne. Tak si to užite, priatelia :

imi 21.11.2004 1:40 pm erik balaz je kokot .je muz ci zena .oblieka sa ako kokot a chuj on je zena

rado 14.11.2004 10:14 pmje to totalna picovina a sami kokoti a kurvy sa tam hlasia....dajte to prec z obehu...je to proste kokotina jak vy vsetci Habera je proste popiči. milan 13.11.2004 1:07 pm habera ty kokot no humus 13.11.2004 12:38 pmNo upozornujem vopred, ze nebudem vobec slusny. A ani ma to netrapi. Nech ludia vidia co si o tomto myslim a nie som sam !!HABERA VYLIZ MI RIT TY CURAK VYJEBANY. CO SI TY ZA SPEVAKA, ZE HODNOTIS INYCH ?? TIE TVOJE TEPLOSKE ODVARY SI STRC. MAS SA PO RITI. DUFAM, ZE KED TA LUDIA NA SLOVENSKU STRETNU TAK TI NAPLUJU A NASERU NA HLAVU. TY VYJEBANEC , CO SI TY DOKAZAL V ZIVOTE ?? UZ LEN ZA TU POZNAMKU V ZAKULISI, ZE ' CHCEM JU VIDIET KED SI DA TRAVU ". JA BYT TYM DIEVCATOM TAK TA UDAM, ZE SA Z TOHO ZASERES. A NAJVIAC SI SA UKAZAL KED SPIEVALA TA RENATA Z RK. AK MA MUZA TAK NA JEHO MIESTE TI ROZJEBEM TU HNUSU HUBU NENAZRANU. VYPADNI ZO SLOVENSKA. TU SI UZ TU SKONCIL. CHOD SI SKRIEKAT DO USA. umele 12.11.2004 7:59 am kurva

A to je, priatelia a koncesionári, iba ukážka.

12. 11. 2004

Verejné peniaze -verejný dom ?

Verejné peniaze -verejný dom ?

Dajte pozor na vlkov v ovčom rúchu. Mojím menom sa budú oháňať, v mene mojom a môjho otca hovoriť. Ale po ovocí ich spoznáte... O Slovenskej televízii sa hovorí. A to je dobre. Pretože nie je nič horšie ako mediálne mŕtve médium. Slovenská televízia za posledné obdobie dokázala, že vie byť dôstojným partnerom na slovenskom mediálnom trhu. Divák i zadávateľ reklamy má nového partnera, postavenie Markízy sa mierne oslabilo , agentúry majú teoretické lepšie možnosti umiestniť svoje kampane. Podmienky, ktoré mal manažment STV vytvorené nedostal k dispozícii ešte nik. Oddĺženie štátom, finančná dotácia na prepustenie nadbytočných pracovníkov a bianco šek od rady STV na čokoľvek. Ak by ktorýkoľvek riaditeľ urobil desatinu toho, čo terajší, médiá a politici ho udusia. To je tiež jedno z pozitív STV- výborný lobbing a vynikajúce PR, často zaváňajúce demagógiou , priamym oslovovaním divákov polopravdami a klamstvom. A divák , ten je rád, pretože má v Jednotke ďalší komerčný program a jeho hlad sa utíšil. Ale dokedy? A za akú cenu ? Verejnoprávnosť sa v ústach Marcela Paru, Richarda Rybníčka a Branislava Zahradníka zmenilo na nadávku . Tiež si nemyslím, že je to najvhodnejšie slovo, ale stačilo by, ak by si televízia plnila svoje základné služby. Nebudem teraz citovať zákon, pretože to nie je v móde. Ale kto iný, ak nie Slovenská televízia má prispievať u kultúrnosti tejto spoločnosti, vytvárať podmienky na tvorbu, Hádam to nebude nikto očakávať od Markízy alebo TV JOJ ?! To je psia povinnosť STV. Podiel programov vo verejnom záujme nedosahuje zákonom stanovenú nadpolovičnú väčšinu, ale iba 43 percent. Zo 7468 hodín až 70 percent tvorili zahraničné programy a reprízy. Podiel novej pôvodnej slovenskej tvorby vo vysielaní STV bol zastúpený iba 0,1 percenta, navyše nebol zastúpený žánrovo rôznorodými typmi programov, ale iba dokumentárnymi filmami. Z plánovaných 61 hodín nových dokumentárnych filmov v roku 2004 sa v skutočnosti vyrobí a odvysiela iba necelých 11 hodín. V tejto súvislosti je zarážajúci nepomer prerozdelenia programového rozpočtu. STV v súčasnosti použije takmer 60 percent na výrobu a vysielanie relácií, ktoré nesúvisia s plnením programovej služby vo verejnom záujme. Na pôvodnú tvorbu vyčlenila iba 3,8 percenta z programového rozpočtu. Náklady STV na nákup zahraničných filmov tvoria ročne okolo 200 miliónov korún. Na rozdiel od zahraničných programov je pôvodná tvorba dlhodobo a viacnásobne zhodnocovanou investíciou, pretože okrem priamych výnosov z reklamy sa náklady vrátia aj z ďalšieho predaja. Česká televízia v minulom roku získala za predaj práv 58 miliónov českých korún. / Zdroj 11.11.2004; Sme; s. 16; Igor Kňazovický, Vec verejná / Poďme si pozrieť niektoré verejne proklamované sľuby a činy Richarda Rybníčka a jeho tímu po 100 ! / dňoch -Záchrana relácie Uragán. No , zachránila sa prechodom na Markízu. -Zachovanie „Konta nádeje“ ako nosnej charitatívnej činnosti STV, ktorá bude dominovať aj na obrazovkách STV. Má niekto pocit, že Konto nádeje dominuje a vôbec existuje ? -Prijatých 86 námetov alebo scenárov na nové cyklické relácie a sólo tituly z interného aj externého prostredia- Cítite tú vlastnú tvorbu. Možno medzi nich patril aj titul Domáca horúčka, ktorý bol najskôr ukradnutý od BBC / In the Real World/., potom zmenený a jeden z autorov je aj člen manažmentu. Ten titul je príznačný a príznačne najslabší. -Zmena odpočtu DPH tak, že STV si v roku 2003 nárokuje od štátu väčšiu časť DPH ako v predchádzajúcich obdobiach, -Rozhodnutie o rozšírení predajnej siete Zlatého fondu do verejných veľkoobchodných sietí, ako aj prostredníctvom elektronického obchodu . Kde je ? -Bezpečnostná politika Slovenskej televízie – zmenila sa príchodom spriaznenej SBS z neďalekej Rimavskej Soboty ? -Podanie trestného oznámenia na neznámeho páchateľa za poškodenie archívu STV a odovzdanie podrobných materiálov finančnej polícii týkajúcich sa 12 programov, ktoré STV vyrábala v koprodukcii, - boli neopodstatnené -Rozhodnutie o audite informačného systému STV- viedlo ku drahému nákupu systému, ktorý chlapci poznali dôverne z JOJ - Obmedzenie alebo rušenie niektorých celých vetiev súčasného informačného systému. Detto -Neuznanie niektorých združení a asociácií na pôde STV ako odborových organizácií- Skúste to urobiť Abroad, trebárs v USA. -Príprava zákona o „verejnoprávnych organizáciách- kde je ? -Výrazné zvýšenie kontroly dodržiavania zákona o vysielaní a retransmisii. Pokút je viac a vyššch -Príprava projektu sprístupnenia viacerých miest na Slovensku na prispievanie regionálnych spravodajcov do spravodajstva STV prostredníctvom internetu- Neexistuje Nikto sa už na to nikdy nepýtal, ako PR to pôsobilo skvelo, novinári sa potešli a uverejnil. Dalo by sa pokračovať ďalej, ale lepšie sú konkrétne príklady. Najlepším príkladom manipulácie bola anketa na stránke

www.stv.sk. Nechýba Vám tam niečo ? Ste spokojní s filmami, ktoré vysiela Slovenská televízia? (2992 hlasov) Skvelá ponuka 643 Sledujem všetko 119 Lepšia ponuka ako vlani 1731 Sledujem len kinohity 170 Nesledujem 329 Ďalšie prehrešky vedenia STV by sa dali zhrnúť do niekoľkých bodov : -Nejasnosť smerovania STV ako verejnoprávnej inštitúcie. Absencia filozofie Slovenskej televízie v horizonte 5 až 10 rokov. -Strata identity Slovenskej televízie, predovšetkým jej programových okruhov premenovaním na bezduché jednotky a Dvojky. -Vlastné programové profily (zatiaľ) v štruktúre chýbajú. STV ako verejnoprávna inštitúcia pôvodne vybavená na vlastnú tvorbu má zatiaľ v ponuke minimum realizovaných titulov -Znovuzavedenie hlavnej ideológie , prvý raz od roku 1989- neokonzervatizmu. liberalizmus je vytesňovaný ako čosi zavrhnutiahodné čo je strašný omyl. Liberalizmus je kultúrnym základom európskeho novoveku. Postupy Richarda Rybníčka sú ohrozením demokracie a umožňujú zničiť akýkoľvek priestor slobody .Rybníček/ alebo niekto iný ?/ tvrdo zasahuje proti akýmkoľvek náznakom liberálnych myšlienok a svojvoľne tak určuje nové ideologické smerovanie STV. A to tu ešte od roku 1989 nebolo. Postupy Richarda Rybníčka sú ohrozením demokracie a umožňujú zničiť akýkoľvek priestor slobody .Rybníček/ alebo niekto iný ?/ tvrdo zasahuje proti akýmkoľvek náznakom liberálnych myšlienok a svojvoľne tak určuje nové ideologické smerovanie STV. Príkladov je viac ako dosť. -Preferovanie iba jednej časti intelektuálov a novinárov v publicistických reláciách -Zákazy vysielania čohokoľvek s náznakom iného ako heterosexuálneho vzťahu -Odmietnutie podpory kampane na podporu antidiskriminačného zákona -Odmietnutie kampane Ľudia proti rasizmu z dôvodu osobného estetického názoru Richarda Rybníčka / na rozdiel od českej a európskej tvorivej špičky, ktorá túto kampaň považuje za jednu z najlepších... -Cenzorské zásahy do hotových programov, kde je náznak negatívnej mienky o cirkvi – prípad prvej relácie SOS a dokumentu Miluj blížneho svojho. -Miluj blížneho svojho je bezprecedentným zásahom do autorskej slobody a koprodukčných vzťahov na báze neexistujúcej právnej analýzy. Inak by nemohli slová z dokumentu odznieť v Rádiu Twist, a byť citované p. Záhradníkom v dennej tlači a SITA : Richard Rybníček, tvrdí ,že Hudecov film na televíznu obrazovku nesmie. Ako dôvodom označil časť výpovede jedného z pamätníkov topoľčianskeho pogromu: "Židia, Cigáni, to je najväčšia háveď pod slnkom, pamätajte si to, dokiaľ budú na svete, poriadok nebude." Na zákaz okamžite zareagoval Ústredný zväz židovských náboženských obcí v Slovenskej republike vyhlásením, v ktorom sa píše: " "Rozhodnutie padlo po právnej analýze, ktorá bola k dispozícii až v pondelok, preto zmena programu v poslednej chvíli," povedal člen manažmentu STV Branislav Zahradník. "Tvrdá antisemitská veta je politickým vyhlásením postoja. Jej šírenie by bolo v rozpore s paragrafom 19 zákona o vysielaní a retransmisii, ktorý hovorí o ochrane ľudskej dôstojnosti, ľudskosti, zakazuje propagáciu násilia a podnecovanie nenávisti. Nikto nemôže nútiť Slovenskú televíziu porušovať zákon. Keby nebodaj STV dostala pokutu, zasa by povstali všetci naši kritici. Kategoricky odmietame posúvanie tohto prípadu do ideologickej roviny," dodal Záhradník. Pokuta za odvysielané dokumentu s touto vetou by vraj mohla dosiahnuť až výšku 5 miliónov korún. " -Bublina okolo Hudeca spľasla, porušenie zákona a pokuta neboli a karavána ide ďalej. Keďže sa prax osvedčila Slovenská televízia stiahla z vysielania Dvojky dokumentárny film Menšie zlo, pretože v ňom boli výroky, ktoré sa nepáčili. Konkrétne- že televíziu má v rukách KDH. Opakoval sa tak scenár z Miluj blížneho svojho- KDH / jezuitská zložka/ rozhodlo o nevhodnosti. Každý v Bratislave vie, že Hudecov dokument bol stiahnutý kvôli údajnému negatívnemu obrazu cirkvi. Nuž , všimlo si to iba KDH. Som veriaci človek a nerád o tom verejne hovorím, ale ako veriaci sa hanbím za postoj časti cirkvi ku udalostiam , ktoré sa dali počas Slovenského štátu a aj tesne po oslobodení. Ale, ak poznáme Rybníčkovo interview v Katolíckych novinách, kde šermuje katolicizmom, potom nám je jasné, že skĺzava na nepevnú pôdu a nespráva sa ako riaditeľ verejnoprávnej televízie všetkých občanov, trebárs aj neveriacich, homosexuálov a najnovšie aj intelektuálov, ktorí sa, nevedno prečo, stali úhlavnými nepriateľmi STV. -Nerešpektovanie Typovej vysielacej štruktúry na rok 2004 čím sa porušuje Zákon o STV- typickým prejavom je nepretržité vysielanie na Dvojke v rozpore s TVŠ a programovým plánom v noci z 12. na 13.. Programové plány pre média sa zverejňujú 2 týždne vopred, musí teda ísť o naozaj horúce rozhodnutie. Manažment STV ešte začiatkom tohto roka nevedel presne povedať, či tento rok spustí nepretržitú programovú službu. -Rozšírením vysielania Dvojky sa vlastne len umelo napĺňa litera Zákona : nočnými reprízami vlastnej si napomáha STV dodržiavať tzv. európske kvóty . Dvojka vysiela v často umelo natiahnuté relácie :Pod lampu, Metro, denných 90 minút Regionálneho magazínu, Vitajte u nás a iné. Navyše aj často niekoľkokrát reprízujú a STV tak zaplní väčšie programové okná ktoré by musela inak často nákladne zapĺňať vlastnou tvorbou. -Zlyhanie opodstatnenosti hromadného prepúšťania s,. a preukázalo bezmocnosťou pri obsadzovaní nových miest, drahom zadávaní do externého prostredia a podcenením iných faktorov / súdne spory, ktoré STV začala prehrávať /. Tento nesporne nevyhnutný krok mal nasledovať po stanovení dlhodobých cieľov a dôkladnej analýze pracovných pozícií a osobných analýzach pracovníkov. -Úplné rozprášenie Kontrolného odboru a prevzatie vedenia finančným riaditeľom / !/ , ktoré právny zástupca STV JUDr. Lysičan komentoval takto : „ Napriek zmenám v Organizačnom poriadku Kontrolný odbor ako taký zostáva, len tam nik nepracuje. „ -Pravou podmienkou zvolenia Richarda Rybníčka môže byť aj ekonomický tlak finančných skupín na presadzovanie vlastných záujmov. Neustále opakované polopravdy budú viesť k jedinému cieľu, ktorý mal Richard Rybníček od začiatku ako zadanie od silnej finančnej skupiny - privatizácii jedného programu STV.

-Netransparentnosť pri zakladaní dcérskych spoločností, ktorá vzbudzuje oprávnené obavy z tunelovania STV, nezákonnosti ich založenia v súvislosti s financovaním z verejných zdrojov ,kde sa nepreukazuje efektívnosť pre STV a založení dcérskych spoločností, s nejasným zameraním , neexistujúcim podnikateľským plánom a nebezpečným prepojením na nejasné košické podnikateľské kruhy / Koncesia, s.r.o., 1.2 media, s.r.o., STV Broadcasting, s.r.o., STV Production and Technology, s.r.o, TV BB, s.r.o., a TV KE , s.r.o -Zavádzanie Rady STV a verejnosti o hospodárskych výsledkoch STV -Nezvládnutie niekoľkých súdnych sporov -Vytváranie nových skrytých dlhov zakupovaním predražených formátov, filmov a seriálov , s nejasným pozadím podmienok v zmluvách -Netransparentnosť výlučných rokovacích konaní bez zverejnenia pri verejnom obstarávaní / 15 v roku 2003, jedna verejná súťaž zrušená a 2 v roku 2004 /, -Nákup programov je netransparentný. Nikto nevie za akú cenu a od koho sa nakupujú programy (a pritom ide o desiatky miliónov korún). Veľkým rizikom je dominancia a závislosť na spoločnosti Maya, s.r.o., ktorá dodáva licencované programy i koprodukčné programy / takisto ich spoluprodukuje / a dodáva ja filmy a seriály / Pošta pre Teba, S.O.S., Svadba snov Superkvíz /. -Objavuje sa nové tvorivé trio Para-Borvský- Zahradník, čím odkazuje všetkým tým parazitom mimo STV / a aj vnútri/ že STV si vystačí aj s vedením + 20 ľudí. A konečne vyrukuje s najväčším EU tromfom- Aj najmenší môže byť najväčší. -Techniku STV nakupuje bez verejného obstarávania- priamym zadaním, (viď príklad virtuálneho štúdia, informačných technológií, softwarov ap.). A pritom ide iba o špičku ľadovca. Môžeme len tušiť, koľko sa preleje peňazí za inštalácie, servis, či školenia. Príliš vysoké nároky na sledovanosť a vysoké náklady na realizáciu budú mať zákonitý dopad aj na iné relácie STV. -Porušovanie Zákona o podmienkach prevodu majetku štátu na iné osoby v znení neskorších predpisov Z mimorozpočtových zdrojov vo výške 250 mil. Sk STV hradila náklady v súvislosti s hromadným prepúšťaním zamestnancov STV v 2. a 3. štvrťroku 2003. K 31.8.2003 bol ukončený pracovný pomer s 1007 zamestnancami STV, ktorým bolo vyplatené odstupné (brutto) v sume 122 234 638,- Sk odchodné v sume 1 721 133,- Sk a náhrady mzdy za nevyčerpanú dovolenku v sume 8 047 677 tis. Sk, t.j. osobné náklady STV v súvislosti s hromadným prepúšťaním zamestnancov k 31.8.2003 činili 132 003 448,- Sk. STV porušila § 28 ods. 3 písm. b) bod 4 zákona č. 92/1991 Zb. o podmienkach prevodu majetku štátu na iné osoby v znení neskorších predpisov, pretože nepoužila finančné prostriedky Fondu národného majetku SR vo výške 26 391 860,83 Sk na podporu rozvojových programov Slovenskej republiky, ale na úhradu faktúr z rokov 1999 až 2003 zahraničným subjektom za vysielacie práva, licencie, poistenie, úroky z úveru, nájom, ubytovanie a logistické zabezpečenie. Nevyčerpaný zostatok mimorozpočtových zdrojov z FNM SR v sume 250 mil. Sk bol k 31.8.2003 vo výške 91 604 691,17 Sk a bol uložený na termínovanom vklade. -Riadenie v STV neexistuje, nahradil ho systém vládnutia úzkej skupiny ľudí, bez akékoľvek kontroly a spätnej väzby.

-Absencia vlastných programových profilov Zatiaľ v štruktúre chýbajú. STV ako verejnoprávna inštitúcia pôvodne vybavená na vlastnú tvorbu (show, súťaže/hry, videofilmy, atď.) má zatiaľ v ponuke minimum realizovaných titulov -Autorské zázemie komerčne ladených programov sa , na rozdiel od ostatných televízií , buduje na báze neexkluzívnosti. -Zásadné nepochopenie úlohy televízie v prezidentskej kampani z hľadiska výhodnosti pre samotnú televíziu, diváka i z hľadiska politických dopadov na celú spoločnosť. -Hľadanie vnútorných a vonkajších nepriateľov STV vedením, čím sa podarilo nájsť nepriateľov aj tam, kde by to nik nečakal a môže to ohroziť funkčnosť STV v najbližších rokov, keď tam už terajšie vedenie nebude -Ak prejde Návrh zmluvy medzi Slovenskou republikou a Svätou stolicou o uplatňovaní výhrady svedomia , ktorý pripomína Orwellovu Zvieraciu farmu , ktorej ústava bola zredukovaná na prikázanie - Všetky zvieratá sú si rovné ... ale niektoré sú si rovnejšie, očakávam, že výhradu svedomia si uplatní aj generálny riaditeľ STV a bude vyrábať a vysielať to, čo mu svedomie katolíka dovolí. Ja som však tiež katolík a riadim sa zásadou Ži a nechaj žiť... Tragédiu je, že na zlepšovaní obrazu o hospodárení STV sa podieľali aj štátne orgány „ "Všetky hospodárske ukazovatele svedčia o stabilizovaní finančnej situácie v STV," uvádza sa v správe. MF považuje reformné kroky smerujúce k finančnej stabilizácií STV za ukončené.“ Navodzuje to dojem, že všetky zúčastnené strany sú buď úplne nevedomé alebo majú zlé informácie alebo konajú ako skupinka. Ani jedna z týchto úvah občana neupokojí. Tak ako v Slovenskej televízii aj v ČT sa často argumentuje, že skôr, ako sa začnú naplno vyrábať skutočne verejnoprávne programy, treba zvýšiť sledovanosť komerčnými typmi programov, ktoré pritiahnu divákov a naženú reklamu. Verejnoprávne programy nikdy nemôžu ísť na úkor komerčných. To by sme mohli zrušiť aj školy, lebo v nich deti nezarobia ani korunu. Sledovanosťou sa netreba dať oklamať. Ak ľudia sledujú nejaký program, ešte neznamená, že na nich pozitívne vplýva. To nehovorím ja, ale jeden z najvplyvnejších producentov v Čechách Kopecký Markízu dostihnúť a predbehnúť v podiele na trhu sa nepodarilo a ani nepodarí. Sľuby KDH sa splniť nepodar. Markíza aj podľa denníčkov DK STV ostala na podobnom podiele aj v peoplemetrovom prieskume TNS. Tá hra o lídra a , predovšetkým spôsob: nákup drahých a neefektívnych programov oproti iným televíziám a preplácaných kinohitov, ktoré sa kontraprogrammingom stávajú prepadákmi / Spy Game. Moulin Rouge ap/ a formátov za „ korunu „ / Dievča za milión , Láska nebeská a.i / oproti multimiliónovým projektom STV / Slovensko hľadá Superstar, Pošta pre Teba, Svadba snov / Ostatne som chcel povedať, že si myslím, že by malo byť Kartágo zrovnané so zemou. P.S. Tu ide o prvodruhého muža STV a jeho manželku. Dávam do pozornosti Daňových úradov ĆÍTAJTE DO KONCA ! Obchodné meno: Ing. Marcel Para IČO: 37001949 Miesto podnikania: Košice 1 Komenského 61 Podnikateľa v registri vedie: ObÚ v Košiciach Číslo živnostenského registra: 802- 13056 1. PORADENSKÁ A KONZULTAČNÁ ČINNOSŤ V OBLASTI OBCHODU A SLUŽIEB Deň vzniku oprávnenia: 15.11.2000 2. VÝSKUM TRHU A VEREJNEJ MIENKY Deň vzniku oprávnenia: 15.11.2000 Deň zániku oprávnenia: 14.02.2003 3. REKLAMNÁ A PROPAGAČNÁ ČINNOSŤ Deň vzniku oprávnenia: 15.11.2000 Deň zániku oprávnenia: 14.02.2003 4. SPROSTREDKOVANIE KULTÚRNYCH A SPOLOČENSKÝCH PODUJATÍ Deň vzniku oprávnenia: 15.11.2000 5. VÝSKUM A VÝVOJ V OBLASTI PRÍRODNÝCH A TECHNICKÝCH VIED Deň vzniku oprávnenia: 15.11.2000 6. MALOOBCHOD A VEĽKOOBCHOD V ROZSAHU VOĽNÝCH ŽIVNOSTÍ Deň vzniku oprávnenia: 15.11.2000 7. SPROSTREDKOVATEĽSKÁ ČINNOSŤ Deň vzniku oprávnenia: 15.11.2000

Podnikateľa v registri vedie: ObÚ v Košiciach Číslo živnostenského registra: 802- 15712 1. KÚPA TOVARU NA ÚČELY JEHO PREDAJA KONEČNÉMU SPOTREBITEĽOVI (MALOOBCHOD) V ROZSAHU VOĽNÝCH ŽIVNOSTÍ Deň vzniku oprávnenia: 01.03.2003 2. KÚPA TOVARU NA ÚČELY JEHO PREDAJA INÝM PREVÁDZKOVATEĽOM ŽIVNOSTI (VEĽKOOBCHOD) V ROZSAHU VOĽNÝCH ŽIVNOSTÍ Deň vzniku oprávnenia: 01.03.2003 3. SPROSTREDKOVANIE OBCHODU V ROZSAHU VOĽNEJ ŽIVNOSTI Deň vzniku oprávnenia: 01.03.2003 4. EKONOMICKÉ A ORGANIZAČNÉ PORADENSTVO Deň vzniku oprávnenia: 01.03.2003 5. VEDENIE ÚČTOVNÍCTVA Deň vzniku oprávnenia: 01.03.2003 6. PORADENSKÁ A KONZULTAČNÁ ČINNOSŤ V OBLASTI OBCHODU A SLUŽIEB Deň vzniku oprávnenia: 01.03.2003 7. PRIESKUM TRHU A VEREJNEJ MIENKY Deň vzniku oprávnenia: 01.03.2003 8. REKLAMNÁ A PROPAGAČNÁ ČINNOSŤ Deň vzniku oprávnenia: 01.03.2003 9. ČINNOSŤ KULTÚRNEJ A UMELECKEJ AGENTÚRY Deň vzniku oprávnenia: 01.03.2003 Teraz tá smutná časť možného prípadu. V roku 2004 STV prenajala KID, a.s za nejasných a doteraz nevysvetlených podmienok TELETEXT STV. V tom istom čase kúpila KID a.s. spoločnosť S- Team- , s.r.o, * kde boli spoločníkmi : Ing. Jana Bucková ,Cottbuská 8 ,Košice , Ing. Igor Caban ,Viedenská 11 ,Košice 040 13 , Ing. Alena Parová ,Komenského 61 ,Košice 040 01 A nie je Vám to tak košicky známe ? A nie je Vám vôbec divný fakt, že tam spoločnosť figurovala asi takto : ANTIK computers & communications s.r.o. , od: 06.04.2004 do: 14.06.2004 ? Mne áno. Občas ma chytá pocit márnosti, pretože Radu STV všetky podivuhodné skutočnosti okolo STV nezaujímajú dostatočne. Napokon, ani ku vybraným zmluvám Rada STV nemá prístup. Som tvrdý zástanca prezumpcie neviny. Ale, ak kontrolný orgán nemá možnosť kontrolovať, alebo je mu to stále odopierané, potom ostávajú domnienky a podozrenia. Čistý stôl sa špiní. A zbytočne. Kuvici hovoria, že ak je NKÚ , ministerstvo vnútra a s aj spravodlivosti v rukách KDH, Richard Rybníček si môže robiť čo chce. Ja tým kuvikom neverím. Ale taký je život v STV. A členovia Rady STV nemôžu podnikať ani ako živnostníci , obuvníci. * Obchodné meno: S - Team, s.r.o. (od: 12.02.2001) Sídlo: Moyzesova 24 Košice 040 01 (od: 24.06.2004) Rázusova 1 Košice 040 01 (od: 06.04.2004 do: 23.06.2004) Cottbuská 8 Košice 040 11 (od: 12.02.2001 do: 05.04.2004) IČO: 36 204 315 Deň zápisu: 12.02.2001 Právna forma: Spoločnosť s ručením obmedzeným Predmet činnosti: výskum a vývoj v oblasti prírodných a technických vied (od: 12.02.2001) poradenská a konzultačná činnosť v oblasti obchodu a služieb (od: 12.02.2001) výskum trhu a verejnej mienky (od: 12.02.2001) sprostredkovanie kultúrnych a spoločenských podujatí (od: 12.02.2001) maloobchod a veľkoobchod v rozsahu voľných živností (od: 12.02.2001) sprostredkovateľská činnosť (od: 12.02.2001) organizovanie kultúrno-spoločenských podujatí a recepcií (od: 12.02.2001) prekladateľské a tlmočnícke služby (od: 12.02.2001) organizovanie výstav a konferencií (od: 12.02.2001) zriaďovanie verejnej telekomunikačnej siete (od: 25.10.2002) poskytovanie verejnej telekomunikačnej služby prostredníctvom retransmisie rozhlasových a televíznych programov rádiovým distribučným systémom MMDS (od: 25.10.2002) reklamná a propagačná činnosť (od: 12.02.2001 do: 09.03.2003) sprostredkovanie výroby zvukových a obrazových záznamov (od: 12.02.2001 do: 09.03.2003) Spoločníci: KID, a.s. Huszova 12 Poprad 058 01 (od: 18.06.2004) ANTIK computers & communications s.r.o. Rázusova 1 Košice 040 01 (od: 06.04.2004 do: 14.06.2004) Ing. Jana Bucková Cottbuská 8 Košice (od: 12.02.2001 do: 05.04.2004) Ing. Igor Caban Viedenská 11 Košice 040 13 (od: 06.04.2004 do: 17.06.2004) Ing. Alena Parová Komenského 61 Košice 040 01 (od: 06.04.2004 do: 14.06.2004) Ing. Alena Parová Komenského 61 Košice 040 01 (od: 15.06.2004 do: 17.06.2004) Výška vkladu každého spoločníka: KID, a.s. Vklad: 200 000 Sk Splatené: 200 000 Sk (od: 18.06.2004) ANTIK computers & communications s.r.o. Vklad: 67 000 Sk Splatené: 67 000 Sk (od: 06.04.2004 do: 14.06.2004) Ing. Jana Bucková Vklad: 200 000 Sk Splatené: 200 000 Sk (od: 12.02.2001 do: 05.04.2004) Ing. Igor Caban Vklad: 66 000 Sk Splatené: 66 000 Sk (od: 06.04.2004 do: 17.06.2004) Ing. Alena Parová Vklad: 67 000 Sk Splatené: 67 000 Sk (od: 06.04.2004 do: 14.06.2004) Ing. Alena Parová Vklad: 134 000 Sk Splatené: 134 000 Sk (od: 15.06.2004 do: 17.06.2004) Štatutárny orgán: konatelia (od: 24.06.2004) konatelia (od: 06.04.2004 do: 23.06.2004) konateľ (od: 12.02.2001 do: 05.04.2004) Ján Fečo Šafárikova 61 Rožňava 048 01 od: 21.06.2004 (od: 24.06.2004) Ing. Jana Bucková Cottbuská 8 Košice (od: 12.02.2001 do: 24.10.2002) Ing. Jana Bucková Cottbuská 8 Košice od: 22.01.2002 (od: 25.10.2002 do: 09.03.2003) Ing. Jana Bucková Cottbuská 8 Košice od: 22.01.2002 do: 06.12.2003 (od: 10.03.2003 do: 05.04.2004) Ing. Jana Bucková Cottbuská 8 Košice od: 22.01.2002 do: 16.12.2003 (od: 06.04.2004 do: 05.04.2004) Ing. Igor Caban Viedenská 11 Košice 040 13 od: 06.12.2003 (od: 06.04.2004 do: 23.06.2004) Ing. Igor Caban Viedenská 11 Košice 040 13 od: 06.12.2003 do: 21.06.2004 (od: 24.06.2004 do: 23.06.2004) Ing. Igor Kolla Králičia 6 Košice 040 01 od: 06.12.2003 (od: 06.04.2004 do: 23.06.2004) Ing. Igor Kolla Králičia 6 Košice 040 01 od: 06.12.2003 do: 21.06.2004 (od: 24.06.2004 do: 23.06.2004) Ing. Alena Parová Komenského 61 Košice 040 01 od: 06.12.2003 (od: 06.04.2004 do: 23.06.2004) Ing. Alena Parová Komenského 61 Košice 040 01 od: 06.12.2003 do: 21.06.2004 (od: 24.06.2004 do: 23.06.2004) Konanie menom spoločnosti: V mene spoločnosti koná a písomnosti, ktoré zakladajú práva a povinnosti spoločnosti podpisuje konateľ sám a to tak, že k písanému alebo tlačenému obchodnému menu spoločnosti pripojí svoj vlastnoručný podpis. (od: 24.06.2004) V mene spoločnosti konajú a písomnosti, ktoré zakladajú práva a povinnosti spoločnosti podpisujú vždy aspoň dvaja konatelia spoločne a to tak, že k písanému alebo tlačenému obchodnému menu spoločnosti pripoja svoje vlastnoručné podpisy. (od: 06.04.2004 do: 23.06.2004) Písomnosti zakladajúce práva a povinnosti spoločnosti podpisuje konateľ samostatne a to tak, že k písanému alebo tlačenému obchodnému menu spoločnosti pripojí svoj vlastnoručný podpis. (od: 12.02.2001 do: 05.04.2004) Základné imanie: 200 000 Sk (od: 25.10.2002) 200 000 Sk (od: 12.02.2001 do: 24.10.2002) Ďalšie právne skutočnosti: Spoločnosť s ručením obmedzeným bola založená zakladateľskou listinou formou notárskej zápisnice č. N 25/2001, Nz 24/2001 zo dňa 12. 1. 2001 a dodatku č. 35/2001, Nz 34/2001 zo dňa 22. 1. 2001 podľa zákona č. 513/91 Zb. v znení zákona č. 11/98 Z.z. (od: 12.02.2001) Zmena zakladateľskej listiny zo dňa 11.6.2002. (od: 25.10.2002) Zmena zakladateľskej listiny a jej úplné znenie zo dňa 11.11.2003. (od: 06.04.2004)

SuperStar Slovensko hľadá

SuperStar Slovensko hľadá „ Je to relácia, ktorá má zvýšiť sledovanosť a zarobiť peniaze Richard Rybníček. Riaditeľ projektu : Marcel Para Vedúci projektu : Vladimír Borovský * Generálny sponzor: vedenie STV a koncesionári, akcionári televízie Každý kto spochybňuje Slovensko hľadá SuperStar nepatrí na obrazovku verejnoprávnej televízie je úplne mimo. Slovenská televízia má plné právo zvyšovať svoju sledovanosť a share. Problém je niekde inde. V miere, financovaní a v zákonoch . Ak je na obrazovke megashow Slovensko hľadá SuperStar, musí tam byť aj iné- to, čo prináša ľuďom aj iné hodnoty. Avšak od megahitov, cez podivuhodné filmy kategórie C , ktoré na Slovensku neodvysiela v tom vysielacom čase žiadna televízia na Slovensku, až po Svadbu snov, Poštu pre teba, Bumerang, Pohotovosť a Domáca horúčku. Podobne ako boli za stredoveku verejné popravy tak sa dnes "popravuje" v STV. Otázkou ostáva : „ Načo Slovák študuje 5 rokov dramaturgiu, aby dostával také žumpy na obrazovku ?“ /z diskusie na www.medialne.sk / , existuje odpoveď. Treba byť inžinier. Slovenská televízia preferuje komerčné podmienky, pre ich prípravu vytvára tie najlepšie / aj platové a honorárové / zvýhodnenia / , namiesto toho, aby urobila úplne všetko pre vynikajúce a nadštandartné podmienky pre prípravu programov verejnej služby. Ak by proklamované sľuby Richarda Rybníčka fungovali, potom treba vysvetliť tieto fakty : · Podiel programov vo verejnom záujme nedosahuje zákonom stanovenú nadpolovičnú väčšinu, ale iba 43 percent. · Zo 7468 hodín 70 percent tvorili zahraničné programy a reprízy. · Podiel novej pôvodnej slovenskej tvorby vo vysielaní STV bol zastúpený iba 0,1 percenta, bol však zastúpený len dokumentárnymi filmami. · Z plánovaných 61 hodín nových dokumentárnych filmov v roku 2004 sa v skutočnosti vyrobí a odvysiela iba necelých 11 hodín. A tu je ten najväčší omyl vedenia STV. A neodpustiteľný. Pretože hlúposti o tom , ako Jednotka zarobí na Dvojku nezaberajú. „Podľa vysokoškolského pedagóga Alexandra Kevera, ktorý sa venuje ľudskému správaniu, podobné šou považuje za pomerne "jednoduchú a lacnú, dosť patologickú zábavu". V programe je podľa neho veľa agresivity. "Ublíženia lákajú, divák rád pozoruje utrpenie toho druhého. Sú to prvé zárodky v našich médiách, budú nasledovať reality o neverách, ktoré sú ešte brutálnejšie, reakcie v nich ešte bezprostrednejšie," myslí si. Kever hovorí, že je istým spôsobom logické, že sa pre kontrast vyberajú mladé dievčatá. "Nemôžete trápiť niekoho zrelého. Ich utrpenie by nebolo také zreteľné." Pripúšťa, že súťažiacich môže takáto skúsenosť poznačiť. Na otázku SME, či program ako SuperStar patrí na obrazovku verejnoprávnej televízie, Kever odpovedal, že to spĺňa jeho predstavu folklóru. "Horšie je to s dôstojnosťou ľudí, ktorí na tom participujú, ale dáva to istý obraz o našej spoločnosti." ZUZANA ULIČIANSKA, SME, 9. 11. 2004 Prvoradým cieľom tejto reality show nie je nájsť spevácky talent, Zámerom je, aby sa ľudia zosmiešňovali. Je to o negatívnych emóciách. Nový šéf poroty druhého ročníku súťaže Česko hledá SuperStar textár Michal Horáček povedal : " Superstar nie je o talentoch, je to show. " Úlohou verejnoprávnej televízie nie je prispôsobovať sa najnižším potrebám masového diváka a bojovať s komerčnými televíziami ich zbraňami, ak, navyše neposkytuje ti, čo by zo Zákona o STV poskytovať mala. Toľko o miere a vlastnej tvorbe. Iba tá zanechá stopu. Podľa riaditeľa STV Richarda Rybníčka získala STV program preto, aby ako verejnoprávna inštitúcia pomohla nájsť spevácke talenty, ktoré by sa mohli presadiť nielen doma, ale aj v zahraničí. Je nezvyklé, ak sa program, ktorý by mal byť mašinou na peniaze vydáva za niečo iné. Treba povedať, že ani v jednej krajine sveta SuperStar rozhodne nezahýbal vodami domácich talentov. Dokonca súťaž Coca-Coly je v tomto oveľa ďalej. Kto tvrdí, že ide o talenty, nech sa ide spýtať priamo Samuella Fullera. Ide len a len o prachy. Z obsahového- je to len čistá zábava, až na neznámu a úplne neskúsenú predavačku cédečiek z BMG Lenku Slanú v porote . Netreba zabudnúť na pamätné slová režiséra projektu Petra Ňuneza : „Medzi súťažiacimi sa objavili tak výrazné talenty, že by mohli v najbližších anketách popularity ako je napr. Zlatý slávik, vystriedať na stupni víťazov doteraz neohrozené pozície známych celebrít. A z čisto formálneho hľadiska mi prekáža, že konkurzu spevákov predchádzal konkurz moderátorov. Z tohto objektívneho konkurzu vybrali troch. Všetci traja sú z toho istého rádia . Asi zázrak. Financovanie SuperStar je tiež zaujímavým problémom. Hlavne po októbrovom zrušení kontrolného odboru v STV a rozprášení ekonómov. Košické trio Para- Lipták- Bucková majú nekontrolovateľnú zelenú. STV ráta s tým, že náklady sa jej vrátia vďaka poskytnutému reklamnému času. STV sa už sa nespolieha na partnerov ako Orange , ktorý mal poskytnúť 40 miliónov do konca roka 2004, Slovak Telecom a Eurotel, ktorí boli ochotní dať 20 miliónov, ale STV požadovala 39 !/ Jediným argumentom STV bol u posledného partnera bol „stav núdze“. Dozorná komisia v súvislosti s financovaním licencovaných programov zistila nasledujúce informácie: · STV nemá vnútornú smernicu, ktorá by nákup licencií na zábavné programy upravovala. Výber a schválenie týchto licencií je v kompetencii vrcholového manažmentu. · Licencie sa po nákupe stávajú súčasťou tzv. priamych nákladov na výrobu programov a manažment sleduje čerpanie rozpočtu podľa jednotlivých typov programov. Náklady na zábavné programy boli k 30.4. 2004 čerpané na 63,17 %. čo v prepočte na ročný plán činí 21% . · Celkové rozpočtované náklady na relácie Svadba snov, Pošta pre Teba, Superkvíz a Slovensko hľadá Superstar tvoria sumu 217 miliónov Sk, pričom časť bude čerpaná až nasledujúci rok, lebo program Slovensko hľadá Superstar končí až v marci 2005. · Výnosy vzťahujúce sa k týmto programom : - priame, ktoré sa vzťahujú k reklamám sa očakávajú vo výške 197 miliónov Sk - nepriame, ak by tieto programy v štruktúre neboli, - pokles sledovanosti by bol 7 ratingových bodov a ten by mal dopad na celkové možné výnosy STV do 150 miliónov Sk. K týmto zisteniam, ktoré sú vychádzajú iba z podkladov od vedenia STV je potrebné povedať oveľa viac. STV v tomto roku vynaložila na výrobu zábavných relácií: Svadba snov, Pošta pre teba, Super kvíz a Slovensko hľadá SuperStar 214 mil. Sk. Pre porovnanie, na výrobu nových dokumentárnych filmov vyčlenila STV v tomto roku z koncesionárskych poplatkov 11 mil. Sk. Uvedené zábavné relácie nepredstavujú pôvodnú slovenskú audiovizuálnu, nakoľko ide o prevzaté - kúpené formáty, ktoré vyrába na základe licencie. Vedenie STV na ich nákup a realizáciu vyčlenilo viac ako 1/3 programového rozpočtu. Vzhľadom na neochotu GR predložiť Rade STV komplexné informácie o zmluvách a celkových nákladoch na nákup a realizáciu licencovaných formátov je pravdepodobné, že tieto náklady môžu byť oveľa vyššie, ako STV v skutočnosti priznáva. Nie je bezprostredne nevyhnutné, aby existovala osobitná smernica pre nákup licencovaných programov. STV má platný Štatút STV a Programový kódex STV, ktoré dostatočne definujú skladbu a tvorbu programových priorít Slovenskej televízie. Superstar a ostatné komerčné a licencované formáty sa budú musieť posudzovať v kontexte s programovým konceptom a zastúpením ostatných programov. Licencované formáty nemôže STV vykazovať v hodnotení plnenia programovej služby ako pôvodnú audiovizuálnu tvorbu. Za precedentný prípad môžeme považovať spor, ktorý vznikol vo Francúzsku, kde súd jednoznačne rozhodol v prospech nezávislých producentov a tvorcov, ktorí vzniesli námietku voči komerčnej televíznej stanici M6, ktorá deklarovala obdobný typ licencovanej relácie ako pôvodnú audiovizuálnu tvorbu. Vzhľadom na to, že okrem celkových nákladov na program neboli zverejnené podrobnejšie informácie o štruktúre plánovaného programového rozpočtu, nie je možné posúdiť nakoľko je táto informácia presná a hlavne vierohodná. Vedenie STV narába s číslami, nazvime to „tvorivým“ spôsobom. Napríklad podľa zápisov z rokovania Rady STV mali tvoriť celkové náklady na program raz 800 až 900 mil. Sk, neskôr 500 mil. Sk a podľa prepočtu zo Správy o činnosti a hospodárení STV v 1. Q 2004 vychádzajú na 600 mil. Sk. Žiaľ, Rada STV nepozná presnú alokáciu programového rozpočtu podľa žánrových kategórií. Aká časť náklady na reláciu Superstar bude čerpaná v roku 2004 a koľko v roku 2005 nevie nik. Program Superstar sa podľa oficiálnych informácií STV skladá z 23 častí programu, plus 15 špeciálnych magazínov. Podľa všetkého STV začala s vysielaním Superstar v 42. týždni (s týždennou periodicitou) a skončí v marci 2005, z čoho vyplýva, že minimálne 50% nákladov vznikne v roku 2004. T.j. uvedená suma 217 mil. Sk bude iba o 40 až 50 mil. Sk nižšia, avšak obávam sa vzhľadom na vývoj výnosov v 1.Q 2004, že STV nebude mať dostatok finančných prostriedkov, prípadne ich nahradí zrušením inej výroby (napr. programov vo verejnom záujme). Tak či tak, 167 až 177 mil. Sk tvorí približne tretinu celého programového rozpočtu. Iba pre porovnanie na pôvodnú audiovizuálnu tvorbu STV v tomto roku vyčlenila 10 mil. na hraný koprodukčný film „Konečná stanica“ a cca 11 mil. na dokumentárne filmy. Spolu 21 mil. Sk, t.j. menej ako 4%. Okrem toho základný problém licencovaných formátov je v ich podenkovom charaktere, t.j. po odvysielaní sa stávajú neupotrebiteľnými pre ďalšie použitie. Ich rentabilitu môžeme posudzovať iba vo vzťahu k výnosom z reklamy. Hrané a dokumentárne filmy sa niekoľkonásobne reprízujú, predávajú alebo vymieňajú s inými vysielateľmi a navyše predstavujú kultúrnu hodnotu, stávajú sa súčasťou audiovizuálne dedičstva, čo o Superstar a ostatných sa nedá povedať. Výnosy vzťahujúce sa k týmto programom... Z uvedenej sumy 197 miliónov Sk nie je jasné, či vyjadruje výnosy netto, alebo brutto podľa tabuľkových cien. Dlhodobý výskum potvrdzuje, že netto výnosy tvoria maximálne 30% brutto vykazovaných, resp. monitorovaných cien reklamy. Po zohľadnení všetkých faktorov, ktoré môžu ovplyvniť výnosy STV z reklamy v súvislosti s vysielaním programu Superstar, odhadujem tieto výnosy na cca 50 mil. Sk (netto). V tejto súvislosti je nevyhnutné položiť si otázku: Aká je ekonomická efektivita komerčných formátov, t.j. koľko z vysielaných programov je sponzorovaných a koľko prinesú finančných prostriedkov z reklamy zaradenej pred a po vysielaní? Podľa Projektu riadenia, mali tieto relácie zarábať na programy verejnej služby (t.j. mali by zarobiť nielen na vlastné náklady, ale priniesť aj ďalšie prostriedky na program vo verejnom záujme). GR to potvrdil aj pri schvaľovaní TVŠ 21.8. 2003 „nepôjde o komerčný, ale univerzálny program, ktorým chce kultivovať slovenského diváka a zarobiť na intelektuálnejší a vážnejší druhý program“. Posledná otázka je oveľa závažnejšia: koľko percent ziskov z reklamy, revenue share z SMS, sponzoringu a merchandisingu všetkých licencovaných programov ide partnerom ako je aj FremantleMedia do zahraničia bez ohľadu na to, či sú relácie ziskové ? Revenue share z SMS , merchandisingu sú dosť veľkým sústom pre FremantleMedia. V tomto prípade ma však viaže mlčanlivosť. Ostáva mi plne dôverovať DK Rady STV, že sa to netýka reklamy. A to je alarmujúco znepokojivé. Pred niekoľkými mesiacmi sa vedenie STV vyjadrilo, že očakáva až 35-percentnú sledovanosť. Svoje ambície obmedzili ,stačí im najsledovanejší piatkový program. "Nebudeme podliehať tlakom, ak by sa ukázalo, že prvá časť nedosiahne až takú sledovanosť ako v Čechách," hovorí Rybníček. Prvá časť mala rating 19,7 % ,podiel na trhu (share) dosiahol výšku približne 41,4 %.Vedenie STV to považuje za mimoriadny výsledok, s ktorým . „Všetko nad 30 % hodnotíme ako úspech a toto číslo nás pozitívne prekvapilo až šokovalo, najmä to, ako sme sa dokázali vyrovnať s konkurenciou.“ O.K., ale kde je ten 35 % rating ? Mal by byť priemerom celej súťaže, alebo finále ? Buďme však úprimný- isto ho dosiahne, ale načo sú tieto hry s číslami. Tie sú však pre Richarda Rybníčka a „ East Side Boys and Gilrl Band „príznačné. Reklamy je viac-menej dosť. Prvá časť SuperStar mala od 20.00 asi 15-minútový zostrih reklám. A to vie dobre odradiť, stačí si spomenút na hokej. Ale peoplemetre zatiaľ hovoria o opaku. Kauzou sa asi bude zaoberať aj Rada pre vysielanie a retransmisiu, či bol dodržaný zákon. STV smie poskytnúť 3 % svojho vysielacieho času na reklamu. Rada by mala prešetriť aj vsunutie reklamy medzi dve samostatné časti programu. Ak sa ukáže, že televízia porušila zákon, bude musieť zaplatiť pokutu. A to ide do čistej straty z účtovného hľadiska . Bude zábavné sledovať zaúčtovanie všetkých pokút STV.... Slovenské komerčné televízie licenciu nekúpili, zdala sa im pridrahá. Markíza pred dvoma rokmi uvažovala o podobnom programe s názvom Popstar. Mali v nej súťažiť hudobné skupiny. Po zvážení nákladov sa rozhodli inak. Rybníček kontroval :"Keby som bol dlhšie riaditeľom komerčnej televízie, už tu SuperStar dávno je," Asi nie, vlastníci televízie JOJ by mu to nedovolili, stačí sa ich spýtať. Tu je hlavný kameň úrazu. Richard Rybníček a Marcel Para realizujú projekty, ktoré im v komerčnej televízii zmietli zo stola . A teraz tá hlavná otázka : „Čo, keď to nevyjde ? Namiesto záveru : Richard Rybníček, generálny riaditeľ STV : „Náš mediálny trh je „sto rokov za opicami Vďaka l Pánu Bohu, že konečne začíname dobiehať svet.“ AMEN * Obaja vraj honorár odovzdali na Konto nádeje