18. 12. 2004

Tabloid a pomätenie mysle

Tabloid a pomätenie mysle Jeden dnešný pokleslý slovenský tabloid , hrdiaci sa vysokou čítanosťou svedčiacou o našej úrovni dnes urobil čosi, čo v normálnej krajine ani nie je možné. Zasiahol do práve prebiehajúcej súťaže a čitateľom vysvetlil, prečo je jedna zo súťažiacich dobrá a druhá zlá. Tá zlá je zlá preto, lebo sa vyjadrila, že nemá rada bulvár. Citácia nezaškodí, dokonca nevadí ani vytrhnutie z onextu, pretože kontext je ešte horší. "Je povýšenecká. Nedávno sa vyjadrila, že bulvár nečíta, pretože je to pod jej úroveň. Znamená to teda, že Michaela pohŕda aj vyše miliónom čitateľov nášho denníka (výskum MML II. vlna 2004 - denne presne 1 096 827 čitateľov), pre ktorých nie je pod úroveň čítať Tabloid." Príchodom zahraničných renomovaných vydavateľstiev sme očakávali aj prílev istej kvality. Dostali sme však úplné pivničné priestory žurnalistiky. A hnus. TV JOJ by mala dôvod sobotňajšie finále zrušiť. Možno vyhlási dve víťazky. Inak je to o ničom. Je možné, že to má byť marketingový ťah JOJ-ky, keďže dnes uverejnil Tabloid aj presný bodový scenár večera súťaže. Ale, po včerajšom článku by to bol asi ťah nadmieru hlúpy. Napokon, nerobme si o marketingu slovenských televízií veľké ilúzie. Vďaka za príspevok cez comments : " Problém je v tom, že by JOJka naštvala značnú časť divákov a paradoxne by ešte nechtiac urobila promo nášmu tabloidu - žijeme na Slovensku. Sledujem dosť európskych tabloidov, ale k takýmto okatým fintám sa ešte ani jeden neznížil, navyše by sa bál - vonku sú takéto excesy zväčša právne ošetrené. To by šlo jedine v prípade, ak by mala JOJ istotu, že v našich podmienkach právny spor vyhrá a cucne tabloid o pekných pár miliónov - ako odškodné za pokus ovplyvňovať obsahovú nezávislosť (content)a regulárnosdť súťaže, za ušlý zisk zo strát na ratingoch, teda ziskoch z reklamy a odškodné tej Pezinčanke. " Viac sa pred Vianocami v príspevku Reality po slovensky.