20. 12. 2004

ČO S ROKOM 2005 ?

ČO S ROKOM 2005 ? Akú stratégiu zvolia komerčné televízie Markíza a JOJ na rok 2005, aby ich v primetime neporážala 3 krát do týždňa verejnoprávna televízia STV ? Správy o nových programových zmenách zatiaľ nehovoria o ničom novom. JOJ vsádza na osvedčenú recykláciu filmov, kde snáď po majetkových zmenách ,príde k inej stratégii nákupu a aj k výmene ľudí na vrcholových postoch, ktorí sú rovnako vyhorení , ako v Markíze. Markíza otvorene vyhlasuje STV reality show zákopovú vojnu, kde však ťahá za kratší koniec- relácie musia byť ziskové. STV ich jednoducho kúpi a keď peniaze nestačia, zruší, alebo vôbec nezačne vyrábať relácie, ktoré sú určené aj pre menšinového diváka, o kultúre ako takej a jej mapovaní ani nehovoriac. Alebo je tu druhá možnosť- povedať otvorene pravdu o cenovej politike STV pri akvizíciách a licenciách. Potom sa dá očakávať aj sústredený útok cez Radu pre vysielanie a retransmisiu a útok legislatívny- zrušenie, či obmedzenie reklamy. Odporúčal by som však najskôr urobiť si jasno doma. A trochu osvetliť tú cenovú akvizičnú vojnu, nech je to všetkým koncesionárom jasné. Tú totiž prestali rozlišovať medz STV a omerčnými televíziami. A hlavne nechápu, že jediný príjem komerčnej televízie je príjem z reklamy.